مجمع عمومی نظام صنفی رایانه ای استان یزد برگزار شد


یزدفردا "بر اساس دعوت قبلی و با حضور نمایندگان و اعضا ، مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان نظام صنفی رایانه ای استان یزد در محل سالن کنفرانس پارک فناوری اقبال ، همچون سالهای قبل در دور اول به حدنصاب رسید .


در ابتدای این نشست که نمایندگان بیش از 150 شرکت و فروشگاه عضو سازمان به نمایندگی از 291 عضو حضور داشتند حمیدرضا قمی ضمن خوش آمدگویی به مدعوین گزارشی از فعالیت های اصلی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان یزد در سال مالی منتهی به 31 شهریور 1389 ارائه نمود. وی در گزارش خود به تلاش ها و موانعی که برای برپاکردن وتثبیت یک سازمان نوپا لازم است اشاره و تاکید نمود بزرگترین دستاورد سازمان ، اعتبار آن نزد صاحبان حرف ، کاربران حوزه فناوری اطلاعات در حوزه بخش خصوصی ودولتی بوده است وی افزود این اعتبار حاصل نگردیده است مگر با تکیه بر صداقت در ارائه نظر ؛ مواضع و داوری و همچنین تکیه بر دفاع مشروع و منطقی از صنف ونه دفاع از هر فعلی .

وی گفت اساس تشکل ها ی صنفی مدیریت فراگیر بر صنف ، ترویج یکسان نگری در همه آحاد صنف ، پرهیز از رانت و ایجاد شرایط برابر برای دستیابی به فرصت ها برشمرد و با عنایت به سال آخر فعالیت این هیات مدیره و برگزاری انتخابات دوره سوم سازمان ، بویژه آنکه اغلب اعضا هیات مدیره فعلی نمی توانند در دوره بعدی شرکت کنند ، به لزوم مشارکت بیشتر اعضا از هم اکنون تاکید نمود و تحویل گرفتن سازمان را مستلزم شناخت منتخبین جدید و ورود ایشان به صحنه از هم اکنون دانست . وی خواستار حفظ این دستاوردها گردید.


قمی ضمن اشاره به اصالت شفافیت در قانون تشکیل سازمان و الزام به پاسخگو بودن در قبال اعضا گفت برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات استان با حضور مدیران سازمان های نظام صنفی رایانه ای کشور و مدیران فناوری اطلاعات برخی استانها و وزارت کشور ، جشنواره نوت بوک از تلاشهایی است که سازمان در جهت رونق بازار بعمل آورده است . وی ضمن اشاره به برگزاری دو دوره آزمون مشاورین در استان و پذیرش 50 مشاور فناوری اطلاعات در استان ، علیرغم برگزاری جلسات هم اندیشی مشاورین و تعامل ایشان با مشاورین خارج از استان ، فرهنگ سازی برای استفاده از مشاورین را مستحق فعالیت بیشتر دانست و قول داد در سال جدید سعی بیشتری در این موضوع شود .


وی کمیته های سازمان رامجرای ارتباطی با بدنه سازمان برشمرد وخواستار مشارکت بیشتر در تشکیل آن دانست : خدمات پشتیبانی ، مشاوره، آموزش و اطلاع رسانی ، نرم افزار، شبکه ، امور رفاهی ، بازرسی ،فروشگاهها ، کافی نت و صادرات را از کمیته های ده گانه نظام استان برشمرد وی همچنین با اشاره به بازار محدود استان علیرغم وجود پتانسیل عرضه بالا لزوم خروج از بازار استان را یادآور گردید و برنامه سازمان را جهت مطالعه و امکان حضور اعضا در بازارهای خارج از استان و کشور را یادآور گردید وی گفت حضور درنمایشگاه سبیت 2010 علیرغم عدم همکاری های لازم و مطالعه همکاری با هند از رئوس این برنامه بوده است .


تعامل با دفتر فناوری اطلاعات استانداری ، فاوا شهرداری وسایر دستگاههای دولتی از دیگر دستاوردهای سازمان طی سالهای اخیر است .


قمی ضمن اظهار خوشوقتی از پایلوت قرارگرفتن استان یزد در بین 8 استان منتخب کشور در طرح ساماندهی بازار فناوری اطلاعات کشور ، پیشتازی و موفقیت نسبی استان در اجرای اهداف این طرح را موجب اعتمادسازی بین بازار مصرف و صنف ، خاتمه سردرگمی صنف در مواجهه با تشکل های صنفی و ایجاد مدیریت هماهنگ بر صنف ، و امر بی سابقه نرخگذاری بیش از 340 نوع خدمت فناوری اطلاعات و تعریف دامنه حقوق مصرف کننده از طریق تدوین آئین نامه های خدمات پشتیبانی وگارانتی در حوزه های متنوع فاوا دانست .


در ادامه این نشست گزارش عملکرد مالی سازمان توسط رئیس و خزانه دار سازمان ارائه شد و حاضرین پس از استماع گزارش در خصوص صورت های مالی و گزارش بازرس قانونی سازمان با اکثریت نسبی به تصویب گزارش های ارائه شده رای دادند.


مهندس حسینی بازرس سازمان ، افزایش تعداد اعضا سازمان وبرگزاری نمایشگاه را از نقاط مثبت در درآمدزایی سازمان طی سال اخیر بر شمرد و لیکن لزوم اخذ رای از مجمع جهت خرید سهم صندوق پژوهش وفناوری استان را یادآور گردید که به تصویب مجمع رسید وی خواستار تعیین تکلیف حسابهای باز سازمان در دوره مالی اخیر و تعیین تکلیف آن حداکثر طی یکماه آتی گردید.


مهندس مهدی لسان صدق خزانه دار سازمان نیز ضمن ارائه گزارش مالی سازمان به ریز و دقیق ، گفت بنای هیات مدیره به ارائه شفاف عملکرد مالی و اجرایی خود می باشد وچنانچه هریک از اعضا نیاز به توضیحات بیشتر داشته باشند ، آماده ارائه در هرزمان می باشیم .


در ادامه با ارائه برنامه و بودجه پیش بینی شده برای سومین سال از دوره دوم فعالیت سازمان حاضرین مجمع نسبت به تصویب آن رای مثبت دادند. روزنامه پیمان نیز به عنوان روزنامه رسمی سازمان از سوی حاضرین مورد تایید قرار گرفت.


در بخش دیگری از این نشست نیز با برگزاری انتخابات بازرس قانونی سازمان به ترتیب آقای محمدرضا حسینی بغدادآبادی به عنوان بازرس اصلی و علی دوستان به عنوان بازرس علی البدل به مدت یکسال انتخاب شدند.


گفتنی است " مهندس پورروستایی مدیر کل فناوری اطلاعات استانداری یزد نیز در مجمع حضور داشتند در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص IT ایراد سخن فرمودند .

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا